změnit jazyk cz změnit jazyk sk změnit jazyk hu
Počet položek: 0 0,- Kč

Jak zhubnout? Aneb základní tipy pro zdravé hubnutí

6.6.2020

Pokud byste se měli upřímně zamyslet nad tím, kolik druhů diet a způsobů hubnutí znáte, co byste řekli? Určitě každý z nás zná minimálně jednu dietu či způsob hubnutí. A asi každý z nás už vyzkoušel v životě minimálně jeden způsob hubnutí. Snažit se dosáhnout štíhlejší postavy je v určitém okamžiku našeho života velmi přirozené pro muže i ženy. Vždyť s dokonalou postavou se nenarodil nikdo z nás. Kult dokonalého těla je navíc stále více populární. Stačí, když otevřete nejednu telefonní aplikaci nebo sociální síť a téměř na každé z fotografií vidíme štíhlé postavy a vypracovaná těla.

Jak zhubnout?

Otázkou tedy je, zda existuje nějaký univerzální způsob, jak se dá zhubnout permanentně a ne jen na období, které věnujeme zrovna zvolenému typu diety. Odpovědí na tuto otázku je, že každý organismus je individuální, každý z nás má jiný výdej energie, proto není možné identifikovat způsob hubnutí, který by se hodil úplně pro všechny obecně. Pokud je však ve vašich aktuálních cílech hubnutí, řiďte se těmito účinnými a ověřenými radami:

Hubněte zdravě!

Určitě to znáte. V lifestylových časopisech najdete řadu osvědčených diet od různých celebrit, které potřebovaly expresně hubnout například do nějaké role, nicméně mnohé z nich postrádají základní zdravé principy. Nikdy nehubněte tak, že nahradíte snídani kávou, oběd listem salátu a večeři vynecháte. V takovém případě se jojo efekt, tedy zpětné přibírání tuků dostaví velmi jistě, velmi brzy a vaše hubnutí se bude míjet účinkem. Místo toho stavte na vyloučení nezdravých cukrů, zvýšení příjmu vlákniny, která pomáhá vašemu zdravému trávení a zařaďte do svého jídelníčku také ovoce a zeleninu, kterou často vynecháváme.

Potřebujete zhubnout do dvou týdnů do vašich nových plavek? Jednoduše omezte příjem kalorií a navyšujte výdej kalorií tak, abyste dosáhli kalorického deficitu, ale neomezujte příjem živin. Pro vaše tělo je velmi důležité i to, aby dostávalo stále všechny makro a mikro živiny, které potřebuje pro správnou funkci.

Ujasněte si, zda opravdu potřebujete hubnout

Pozor si dejte na to, aby potřeba hubnutí nevycházela jen z vašeho pocitu nebo nedostatečného sebevědomí. Jistě jsou případy, kdy člověk potřebuje hubnout například ze zdravotních důvodů, ale možná to není váš případ. Chcete zhubnout, abyste se někomu líbila? To raději nikdy nedělejte. Když budete hubnout, tak jen kvůli sobě, ne kvůli někomu jinému.

Nedržte dietu, ale budujte zdravý návyk

V praxi se často stává to, že držíme určitou dobu dietu a ve skutečnosti i hubneme, protože omezujeme naši stravu. Jen v menším počtu případů se však stává, že je tento efekt dlouhodobý. Čím je to způsobeno? V období hubnutí si obvykle odepřeme jídlo, které bychom za normálních okolností jedli. Po skončení diety se k němu však vrátíme což je ta největší chyba. Tento způsob není zrovna ideální a jojo efekt se zcela jistě dostaví. Zapomeňte tedy na velké porce zmrzliny či čokolády nebo smažená jídla následně poté, co se konečně dostanete tam, kam jste chtěli. Nahraďte své nezdravé návyky těmi zdravými.

zdravý návyk je lepší než dieta

Organismu trvá zhruba 21 dní, než si vybuduje jistý návyk. Pokud tedy nahradíte slazenou kávu s mlékem, neochucenou kávou, slazené vločky čistými ovesnými vločkami nebo vyměníte hranolky za kuskus, všechno to jsou vaše malé kroky, které vás povedou k jistým a velkým úspěchům. Samozřejmě, že si můžete dopřát čas od času i méně nutričně hodnotné potraviny. Pokud se budete držet zásady dodržovat kalorický příjem nižší než denní výdej energie, budete hubnout i po konzumaci méně zdravého jídla a to zní fér že?

Nikdy nevylučujte z potravy důležité složky

Vaše tělo a váš mozek potřebují efektivní palivo, aby mohly fungovat. Zapomeňte proto raději na účinné bílkovinné diety a diety založené na preferenci určitých makro složek. Dopřejte si ve své stravě zdravý a přiměřený příjem všech makro živin, tedy bílkovin, sacharidů i zdravých tuků a vlákniny.

Při hubnutí a zejména pak silovém cvičení je také velmi důležité, abyste měli dostatečný spánek, který také prospívá vašemu štíhlému tělu a pomáhá jej regenerovat. Neméně důležitý je též příjem čisté vody nebo neslazeného čaje. Dodržování pitného režimu určitě nepodceňujte, své jsme o tom psali také v našem článku jak pečovat o pokožku. Myslete na to, že chcete, aby byla vaše námaha odměněna efektem, který bude trvalý a prospěje jak vašemu tělu, tak i duchu. Vzhůru do toho!

 

Autor: Pinkies.cz

Vložit komentář

Jméno
E-mail ( e-mail není zveřejněn )
Váš příspěvek   ( Fotky můžete vložit po odeslání příspěvku. )
Opište kód
antispam
     Více informací

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.   Další informace